Stiri Sahaja Yoga Romania

Primeste HTML?

Prima Pagina arrow EVENIMENT arrow Cărți arrow RECENZII APĂRUTE IN PRESĂ - IN LUMINA BIBLIEI - BIBLIA ȘI INDIA
RECENZII APĂRUTE IN PRESĂ - IN LUMINA BIBLIEI - BIBLIA ȘI INDIA Imprimare E-mail

Curentul

BIBLIA ȘI INDIA "Apropierea de Dumnezeu si de Adevar"

Scrierile biblice cuprind o serie de aspecte enigmatice. Intotdeauna ele au facut obiectul unor cautari pasionante. Volumul "In lumina Bibliei (Biblia si India) al lui Dan Costian, primul dintr-o serie de trei, aparut recent la Editura Nemira, nu-si propune sa abordeze toate enigmele, "ci numai pe acelea care ar putea fi explicate prin cunostintele pe care le avem despre civilizatia, cultura si filosofia indiana, apelind la date geografice si istorice si, nu in ultimul rind, la Yoga".

Autorul ne propune in acest volum nu o tentativa de desacralizare a Bibliei, ci, dimpotriva, o intentie de a dovedi existenta unei surse unice privind esentialul cartilor sfinte ale marilor religii: "Cuvintul unui Dumnezeu unic, indiferent cum L-am numi, cuvint revelat intregii umanitati prin intermediul unor mari initiati".

Din acest context se desprinde si mesajul cartii: reliefarea caracterului universal al evolutiei spiritualitatii umane, izvorate din anumite arhetipuri ce se regasesc la popoare din arii geografice si din perioade istorice diferite, universalitate ce constituie esenta stradaniei omului de pretutindeni de a se apropia de Dumnezeu si de Adevar.

Vom descoperi raspunsuri - uneori contestabile din perspectiva crestina - la intrebari de genul: Unde se afla gradina Edenului?; De unde venea Adam? etc. dar si informatii din afara sferei istorico- geografice a Indiei, pentru sublinierea acestei permanente incercari a omului de a se apropia de Unicul Adevar.

Autorul este de parere ca, in acest sfarsit de mileniu, asistam la o radicala schimbare de pozitie a Crestinismului, "care manifesta odinioara o intoleranta marcanta la adresa celorlalte religii".

Astazi, Biserica, dupa parerea lui Dan Costian, este nevoita sa recunoasca in mod oficial valabilitatea altor credinte. El aduce in sprijinul ideilor sale recomandarea "Lumen Gentium" a Conciliului Vatican II care, printre altele, spune: "Cei ce n-au primit inca Evanghelia sunt ordonati poporului lui Dumnezeu, in moduri diverse".

Incitanta, cartea lui Dan Costian ne propune o viziune originala asupra "Cuvantului unui Dumnezeu Unic" si ne ofera o lectura pasionanta, pregatitoare, parca, pentru surprizele din cele doua volume in curs de aparitie.

Revista "22"

Folosind o documentatie extrem de vasta si de consistenta, alcatuita nu numai din scriptura iudeo-crestina, dar cuprinzand si texte apocrife sau esoterice, indiene, islamice etc., autorul isi propune sa demonstreze ca toate marile religii au o esenta comuna: mesajul unui Dumnezeu unic, indiferent cum Il numim, mesaj revelat umanitatii de catre mari initiati, dintre care unii au fost considerati incarnari divine sau avataruri

Adevarul

Paradoxul Bibliei este acela ca, desi cea mai citita carte, este totodata, si cea mai putin inteleasa. De aici porneste volumul lui Dan Costian "In lumina Bibliei. Biblia si India", aparut in colectia Incognito, la Editura Nemira.

Este neindoielnic faptul ca textele biblice cuprind o serie de aspecte enigmatice. De aceea, aceste scrieri continua sa fie obiectul unor cautari neincetate. Lucrarea da fata nu isi propune sa abordeze toate aceste mistere, ci doar pe cele care ar putea fi explicate prin cunostintele pe care autorul la are despre civilizatia, cultura si filosofia hindusa, apeland la date geografice, istorice si chiar la Yoga.

Mesajul transmis cititorului nu este cel al anterioritatii sau suprematiei vreuneia dintre religii. Dan Costian are in vedere doar reliefarea caracterului universal al evolutiei spiritualitatii umane, izvorate din arhetipuri care se pot intalni la popoare din arii geografice si din perioade istorice diferite.

"Dintotdeauna, cautatorii Adevarului au stiut ca India este o sursa a cunoasterii spirituale", scria Dan Costian in "Adevarul despre Yoga". De aceea, India este locul din care s-ar putea incepe cautarea "luminii Bibliei".

Curentul cultural

Acest volum trateaza Biblia si India, iar prin ipotezele pe care le propune nu urmareste sa fie o tentativa de desacralizare a Bibliei, ci, dimpotriva, intentioneaza sa dovedeasca existenta unei surse unice privind esentialul cartilor sfinte ale marilor religii, Cuvant revelat intregii umanitati prin intermediul unor mari initiati. "Dintotdeauna, cautatorii Adevarului au stiut ca India este o sursa a cunoasterii spirituale".

Prima Ora

Punctul de plecare al cartii aparute la Editura "Nemira" este incitant: "Biblia este cartea cea mai citita si, totodata, cea mai putin inteleasa". Dan Costian isi propune sa descifreze cateva dintre enigmele Bibliei si nu oricum, ci "prin cunostintele pe care le avem despre civilizatia, cultura si filosofia indiana, apeland la date geografice ori istorice si, nu in ultimul rand, la Yoga (...). Prin ipotezele pe care le propune, aceasta carte nu urmareste sa fie o tentativa de desacralizare a Bibliei ci, dimpotriva, intentioneaza sa dovedeasca existenta unei surse unice privind esentialul cartilor sfinte ale marilor religii: Cuvantul unui Dumnezeu Unic, indiferent cum L-am numi, Cuvant revelat intregii umanitati prin intermediul unor mari initiati". Printre numeroasele "misterii" dezlegate de catre cercetator, poate cea mai spectaculoasa ar fi identificarea locului in care se gaseste, de fapt, Edenul, si anume, Kashmirul, aflat in nordul Indiei. De aceea, se pare, locul cu pricina a fost vizitat, dintotdeauna, de catre mari sfinti si profeti. "Exista temeiuri pentru care Kashmirul poate fi considerat "Tara Fagaduintei" promisa de Dumnezeu poporului evreu. Acest tinut binecuvantat e definit prin sintagma "cerurilor deasupra pamantului" desemnand Paradisul, "dincoace de Iordan, la rasarit", unde se afla "o tara cu munti si vai, care se adapa din ploaia cerului". Capitolul se incheie la fel de captivant, cu asertiunea ca Adam venise din India, pentru a face de patruzeci de ori pe jos pelerinajul la Kaba, ce fusese asezata la Mecca de catre ingeri, cu doua mii de ani inaintea sa.

Urmator >